Wat moet ik doen als er een defect in de woning ontstaat tijdens de verhuur?
Defect
Wat moet ik doen als er een defect in de woning ontstaat tijdens de verhuur?
Wat moet ik doen als er een defect in de woning ontstaat tijdens de verhuur?
Als er een defect ontstaat dien je als huurder ten alle tijden direct de verhuurder of Loftly te contacten (afhankelijk van wie als beheerder staat gespecificeerd in het contract). Daarnaast bepaalt de aard van het defect wie er verantwoordelijk is voor de kosten, dit is wettelijk en soms ook contractueel geregeld. Is de verhuurder verantwoordelijk dan zal de verhuurder of Loftly het probleem zo snel mogelijk oplossen.
Registratie
Kan ik mij registreren op het adres?
Kan ik mij registreren op het adres?
Bij het merendeel van de appartementen is het mogelijk om te registeren. Indien de woning van een particulier is, is dit vaak niet mogelijk tenzij de verhuurder hier niet meer ingeschreven staat. Als dit mogelijk is, staat dit bij het appartement aangevinkt als voorziening.
Voorwaarden
Waar moet ik als huurder aan voldoen om in aanmerking te komen voor een appartement?
Waar moet ik als huurder aan voldoen om in aanmerking te komen voor een appartement?
Als huurder moet je kunnen aantonen dat je de huur maandelijks kunt voldoen. Mocht het een short-stay appartement zijn, is het ook mogelijk om in één keer de huur te voldoen. Als (internationale) student kun jij je ouders garant laten staan. Indien je ergens werkzaam bent is een werkgeversverklaring, kopie identiteit en drie recente salarisstroken van belang.
Huur opzeggen
Wanneer kan ik als huurder de huur opzeggen?
Wanneer kan ik als huurder de huur opzeggen?
De huurder kan een tijdelijk contract tussentijds opzeggen, de verhuurder niet. De minimale opzegtermijn voor de huurder is een maand. Bij een contract voor onbepaalde tijd kan de huurder na een jaar, met inachtneming van een maand, de huur schriftelijk opzeggen. De verhuur stopt nooit halverwege een maand maar wordt altijd per eerste van de volgende maand beëindigd.