Hoe werkt het verhuurproces bij Loftly?
Allereerst begint onze verhuurmakelaar met het ‘opnemen’ van de woning door middel van een kennismakingsgesprek. Dit houdt in dat de wensen van de klant ten aanzien van de verhuur worden besproken. Hierbij kun je denken:
• Wat de ideale verhuurperiode is;
• Wat voor soort huurders jij het liefste als huurders hebt;
• Wat voor marktconforme huurprijs de woning heeft;
• Of er gemeubileerd, gestoffeerd, inclusief of exclusief gas/water/licht/wifi zal worden aangeboden.
Na het kennismakingsgesprek volgt er, indien de klant akkoord is met onze voorwaarden, een nieuwe afspraak om de woning te fotograferen. Aangezien foto’s het belangrijkste onderdeel van de advertentie zijn, is het van groot belang dat de woning opgeruimd is wanneer de fotografie plaatsvindt. Loftly stuurt van tevoren altijd even fotografie instructies op zodat de verhuurder met deze punten rekening kan houden.
Zodra de foto’s zijn bewerkt wordt er een duidelijke en aantrekkelijke omschrijving van de woning geschreven die vervolgens op verschillende websites wordt geplaatst. Bij Loftly is dat niet alleen op de eigen website, maar ook op andere bekende platformen. De woning is dus goed vindbaar bij iedere doelgroep en dus alle potentiële huurders. Nadat de woning online te vinden is, is het wachten op een goede match. Wij worden regelmatig gebeld door kandidaten en bedrijven met hun wensen en eisen dus het komt soms ook wel voor dat we al een huurder hebben zonder dat de woning online is geplaatst. Dit hangt ook wel een beetje af van de maand waar we inzitten.
Als er een match is tussen de woning en de potentiële huurder dan vindt er vaak een bezichtiging plaats. Er zijn ook huurders die vanuit het buitenland een woning zoeken dus niet hoeven te bezichtigen. Wij zullen aan de hand van een screening dan bepalen samen met jou als verhuurder of dit een goede huurder is of niet. Indien we bezichtigen, zullen we de huurders een enthousiaste rondleiding geven door de woning. Vaak willen mensen bezichtigen bij long stay maar bij short stay is dit niet per se nodig.
Is er na de bezichtiging nog steeds een match tussen de woning en de kandidaat? Dan vindt er een screening plaats en bij een positieve uitkomst zal er een huurovereenkomst worden opgesteld. Uiteraard zal er na de positieve screening eerst nog met de eigenaar worden gecommuniceerd alvorens er toezegging wordt gedaan aan de potentiële huurder.
Als de huurperiode ten einde loopt wordt er met een huurder een afspraak gemaakt om een eindinspectie in te plannen. Tijdens deze eindinspectie wordt er aan de hand van een inspectielijst, welke bij de check in is opgenomen, en inventarislijst gekeken of alles nog in dezelfde staat verkeerd. Mocht dit niet het geval zijn, zullen wij dit met de borg van de huurder verrekenen, mits het hun schuld is. Na de eindinspectie zal onze schoonmaker ervoor zorgen dat de woning weer in goede staat wordt gebracht voor thuiskomt of voor de nieuwe huurder.
Waarom zou je Loftly als verhuurmakelaar inschakelen?
• Loftly is van oorsprong een Rotterdams bedrijf met persoonlijke aandacht voor zowel de verhuurder als de huurder;
• Wij screenen de potentiële huurders goed door meer achtergrondinformatie op te vragen over hun sociale en financiële positie, zo kan je erop vertrouwen dat de verhuur van uw huis bij Loftly in goede handen is;
• Het verhuren van je woning is een tijdrovende en nauwkeurige zaak. Loftly neemt dit volledig uit handen, zodat je je tijd en aandacht aan andere zaken kunt besteden;
• Wij bieden optioneel ondersteuning aan potentiële huurders door het beheer voor je uit handen te nemen, zo weet je zeker dat adhoc klachten snel worden opgelost en de woning in goede staat van onderhoud blijft;
• Wij werken nauw samen met de verhuurder/eigenaar van de woning, zodat je het gevoel hebt dat je bij alles betrokken bent;
• Wij stellen de huurovereenkomst voor uw op, zorgen voor de afwikkeling van de betaling, de sleuteloverdracht, de eindinspectie en een schoon opgeleverde woning.
Gerelateerde berichten
Welke belastingen en heffingen zijn er tijdens de verhuur en wie betaald ze?
14 februari 2019
Bij het verhuren van jouw woning zal je te maken krijgen met bepaalde belastingen. Deze zullen…
Onderhoud, wie regelt wat?
06 december 2018
Wat valt er nou precies onder onderhoud tijdens de verhuur en wie moet het betalen? Dit…
Moet ik mijn woning meubileren of niet?
16 oktober 2018
Onze focus ligt op gemeubileerde woningen. Gemeubileerd verhuren zorgt ervoor dat de woning aantrekkelijker is voor…
Hoe worden de huurders gescreend?
16 oktober 2018
In de vastgoedwereld wordt weleens gezegd: ‘Beter niet verhuurd, dan slecht verhuurd’. Hiermee wordt eigenlijk bedoeld…
Wat zijn de belangrijkste voorzieningen van een appartement?
16 oktober 2018
Voor het verhuren van jouw appartement is het ideaal om zoveel mogelijk voorzieningen te hebben. Dit…
Hoe werkt de huurverhoging in de vrije sector?
08 oktober 2018
Heb jij een woning met een geliberaliseerd huurcontract (ook wel vrije-sectorhuur genoemd)? Dan kan de verhuurder…
Wat is duurzaam verhuren?
19 april 2018
Energiezuinig verhuren heeft zo zijn voordelen. Niet alleen voor de huurder, maar ook voor de verhuurder.…
Hoe werkt het verhuurproces bij Loftly?
09 april 2018
Allereerst begint onze verhuurmakelaar met het ‘opnemen’ van de woning door middel van een kennismakingsgesprek. Dit…